Rower

Wszystko o rowerach

News

Jak wybrać odpowiedniego partnera w zakresie projektowania i wyposażenia

Kiedy przychodzi czas na wybór partnera w zakresie aranżacji biura, od czego zaczynasz?

Jeśli wpiszesz w Google słowa „firma zajmująca się projektowaniem i wyposażeniem”, w mniej niż sekundę uzyskasz ponad 75 milionów odsłon. Kiedy więc przychodzi czas na wybór partnera w zakresie aranżacji własnego biura lub projektu przebudowy, od czego zacząć?

Bez względu na to, jak mały lub rozległy jest dany projekt na aranżacja biura, wybierając partnera w zakresie wyposażenia, musisz znać odpowiedzi na trzy podstawowe, ale niezwykle ważne pytania.

Czy mogą to zrobić?

Pierwszą rzeczą do rozważenia są możliwości i wiedza firmy. Czy są wystarczająco duże, aby sobie z tym poradzić? Czy dysponują odpowiednimi zasobami, aby sprostać jakimkolwiek szczególnym wyzwaniom technicznym?

Czy zrobią to dobrze?

Gdyby teoretycznie mogli zająć się Twoim projektem, jak mogliby sobie poradzić w praktyce? Czy mają uczciwość finansową i korporacyjną wymaganą do wykonania pracy zgodnie z odpowiednim standardem, na czas i zgodnie z ustalonym budżetem?

Czy mogę im ufać?

W świecie fit out błędy mogą być bardzo kosztowne. Jeśli odpowiedzi na 1) i 2) są twierdzące i tak, to czas, aby upewnić się podwójnie, przeprowadzając dokładną weryfikację referencji firmy.

Oto nasz przewodnik w 7 krokach, aby sprawdzić, czy wybierasz odpowiedniego partnera:

1. Określ swoje wymagania
Po pierwsze – czego oczekujesz od swojego partnera fit-outowego?

Szukasz prostej renowacji obecnej siedziby lub całkowitego przeprojektowania? Czy to jest dla małego biura czy dla całego budynku? Potrzebujesz więcej miejsca? A jeśli tak, to czy ta przestrzeń wymaga nowej kanalizacji, ogrzewania, klimatyzacji, telekomunikacji, IT? Czy będziesz musiał przenieść kilka osób, czy kilkaset osób, aby praca była wykonywana? Kiedy już określisz zakres swojego projektu, jesteś gotowy do rozpoczęcia poszukiwań idealnego partnera w zakresie wyposażenia.

2. Sporządź długą listę
Jeśli zaczynasz od zera, bez wcześniejszych dostawców, do których można zadzwonić, ani rekomendacji do zbadania, szybkie wyszukiwanie w Internecie powinno zidentyfikować dziesiątki firm fit-out, które działają w Twojej okolicy, a strony internetowe świadczą o ich umiejętnościach i doświadczeniu. Przeglądanie i porównywanie ich roszczeń i list klientów daje przybliżone wyobrażenie, czy mogliby zająć się projektem takim jak Twój. Biorąc pod uwagę, że będziesz musiał dokładniej zbadać każdą z firm z długiej listy, warto ograniczyć wysiłki do pięciu lub sześciu, które wydają się najlepiej spełniać Twoje wymagania – przynajmniej na papierze.

Po przygotowaniu długiej listy zacznij przyglądać się każdej firmie nieco dalej i zredukuj swój wybór do krótkiej listy trzech lub czterech osób, z którymi chciałbyś się spotkać osobiście.

3. Kogo i jak zdecydujesz
Zanim zadzwonisz do różnych firm, aby zaprezentować swoją firmę, zdecyduj z góry, jak oceniasz rywali.

Rozważ każdy punkt widzenia: będzie wiele różnych czynników do rozważenia, więc panel prowadzący rozmowy kwalifikacyjne lub komitet sterujący muszą mieć możliwość zadawania prelegentom pytań na temat wszystkich aspektów pracy. Obejmuje to projekt i planowanie, koszty, terminy, wymagania IT, zmiany infrastruktury, zarządzanie projektami i wpływ na codzienną działalność.

Zasięgnij niezależnej porady: jeśli nie masz takiego poziomu wiedzy w firmie, możesz zatrudnić zewnętrznego konsultanta, który pomoże Ci przynajmniej w procesie selekcji. (jeśli Twój projekt jest istotny, warto zatrudnić niezależnego kierownika projektu).

Nie okazuj skruchy w wolnym czasie: nawet jeśli jedna firma wydaje się wyróżniać od samego początku, nie spiesz się z podejmowaniem zobowiązań, ponieważ łatwe zwycięstwo może sprawić, że strona, która odniosła sukces, popadnie w samozadowolenie. Im ciężej firma musi pracować dla Twojej firmy, tym bardziej będzie ją cenić.

4. Oceń ich możliwości i wiedzę
Każda firma zajmująca się projektowaniem i wyposażaniem wyśle ​​„zespół ds. Promocji”, aby złożyć ofertę dotyczącą Twojej firmy. Skład zespołu wiele Ci powie o firmie i jej organizacji. Na przykład większość zespołów będzie składać się z kierownika projektu i starszego projektanta oraz ewentualnie kierownika przed rozpoczęciem budowy. Mogą być również zaproszeni inni eksperci, którzy wyjaśnią, jak poradziliby sobie z niektórymi technicznymi aspektami projektu (na przykład specjaliści IT).

Zespół będzie współpracował, aby wzbudzić Twoje zainteresowanie uderzającymi przedstawieniami swoich pomysłów na Twój projekt z wizualizacjami 3D. Nie daj się porwać samemu projektowi – Twoim zadaniem jest kopać głębiej i zastanawiać się, jak ta praca zostanie wykonana, kiedy i przez kogo.

Upewnij się, że zapytasz:

Czy zespół pitch będzie zaangażowany w realizację projektu?
Czy pracowali razem przy innych projektach?
Czy na jakimkolwiek etapie będą korzystać z usług freelancerów lub konsultantów zewnętrznych? Jeśli tak, jakie usługi zlecają na zewnątrz? Jak będą zarządzać projektem, aby Twoja firma pozostała priorytetem dla wszystkich zaangażowanych?
Czy proponują inną firmę, która będzie działać równolegle z Twoim projektem? Czy w rezultacie może dojść do przekroczenia ram czasowych?
Czy mogą zagwarantować, że wyświetlane projekty są wycenione i mieszczą się w Twoim budżecie? Czy coś zostało włożone dla dodatkowego efektu?
Czy ludzie, którzy przygotowali specyfikację i koszty, które widzisz, będą zarządzać fazą kompilacji?
Czy zorganizowaliby dla Ciebie obejrzenie jednego z ich ukończonych projektów, czy też jednego z nich w toku?

5. Wykonaj należytą staranność

Nawet najmniejsze wykończenie biura będzie wiązało się ze sporą sumą pieniędzy, dlatego musisz mieć pewność, że Twoja inwestycja jest bezpieczna. Nie wierz im na słowo. Sprawdź, czy firma, którą wybierzesz, jest stabilna finansowo.

Dowiedzieć się:

Czy obroty firmy i pozycja gotówkowa są wystarczające, aby wesprzeć wielkość projektu?
Czy mają zdolność kredytową i są w stanie negocjować lepsze ceny (za materiały, meble itp.) W Twoim imieniu?
Czy mają odpowiednie ubezpieczenie na miejscu i na odpowiednim poziomie dla twojego projektu (ubezpieczenie od odpowiedzialności pracodawcy, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej i za produkt, ubezpieczenie od wszelkiego ryzyka)?
Czy mają doskonałe wyniki w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa?
Czy zarządzają wszystkimi aspektami swojej pracy w sposób przyjazny dla środowiska – czy też Twoje własne zielone poświadczenia będą zagrożone, jeśli ich wyznaczysz?
Czy zgodziłby się na karę finansową za spóźnione zakończenie, czy też zaciągnąłby gwarancję dobrego wykonania umowy jako gwarancję, że dotrzyma obietnicy?
6. Sprawdź poświadczenia
Zanim wyznaczysz jakąkolwiek firmę do pracy dla siebie, spójrz i zobacz, jak dobrze poradzili sobie z innymi. Prezentacja może zawierać zdjęcia ukończonych projektów i cytaty od zadowolonych klientów. Poproś więc o bezpośrednią rozmowę z kilkoma klientami. To najlepszy sposób, aby dowiedzieć się, co działo się za kulisami – i jak radzili sobie z wyzwaniami, przed którymi stanęli po drodze.

Upewnij się, że wszystkie Twoje oczekiwania są udokumentowane wraz z ramami czasowymi i kosztami.
Dodaj kary, jakich mogą spodziewać się, jeśli którykolwiek aspekt projektu spadnie poniżej określonych standardów.
Poproś ich o podpisanie w dolnej linii!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *